

REGULAMIN HURTOWNI INTERNETOWEJ
B2B4PET.PL
SPIS TREŚCI:
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- USŁUGI ELEKTRONICZNE W HURTOWNI INTERNETOWEJ
- WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
- SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
- KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU
- REKLAMACJA PRODUKTU
- POSTANOWIENIA DODATKOWE
- POUFNOŚĆ
- PRAWA AUTORSKIE
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Hurtownia Internetowa dostępna pod adresem internetowym www.b2b4pet.pl prowadzona jest przez Artur Wudarczyk prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą AWKS TRADE Artur Wudarczyk wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadającą: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Zygmunta Krasińskiego 1A/8, 26-220 Stąporków, NIP 6581892947 REGON 367801514, adres poczty elektronicznej: zamowienia@b2b4pet.pl oraz numer telefonu: +48 790 333 744.
1.2. Hurtownia Internetowa oraz niniejszy Regulamin i wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie Klienta lub Usługobiorcę niebędącego konsumentem, a od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia niebędącego także osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
1.3. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Hurtowni Internetowej w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Hurtowni Internetowej. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Hurtowni Internetowej, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Hurtowni Internetowej plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie z Hurtowni Internetowej, w tym dokonywanie zakupów, jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego z Hurtowni Internetowej Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Sprzedawcy).
1.4. Definicje:
- DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Hurtowni Internetowej umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- KLIENT – (1) osoba fizyczna będąca przedsiębiorcą, dla której korzystanie z Hurtowni Internetowej, w tym zawieranie Umów Sprzedaży, związane jest bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą i posiada ono dla tej osoby charakter zawodowy (to jest niebędąca konsumentem, a od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia niebędąca także osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej); (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
- KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (login) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Hurtowni Internetowej.
- NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Hurtowni Internetowej.
- PRODUKT – dostępna w Hurtowni Internetowej rzecz ruchoma, która jest przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- REGULAMIN – niniejszy regulamin Hurtowni Internetowej.
- HURTOWNIA INTERNETOWA – hurtownia internetowa Usługodawcy dostępna pod adresem internetowym: www.b2b4pet.pl.
- SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – Artur Wudarczyk prowadzący działalność gospodarczą pod firmą AWKS TRADE ARTUR WUDARCZYK wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadająca: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Zygmunta Krasińskiego 1A/8, 26-220 Stąporków, NIP 6581892947, REGON 367801514, adres poczty elektronicznej: zamowienia@b2b4pet.pl oraz numer telefonu: +48 790 333 744.
- UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Hurtowni Internetowej.
- USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Hurtowni Internetowej.
- USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna będąca przedsiębiorcą, dla której korzystanie z Hurtowni Internetowej związane jest bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą i posiada ono dla tej osoby charakter zawodowy (to jest niebędąca konsumentem, a od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia niebędąca także osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej); (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
- ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży wybranego Produktu ze Sprzedawcą.
- USŁUGI ELEKTRONICZNE W HURTOWNI INTERNETOWEJ
2.1. Każdy Usługobiorca może korzystać z Hurtowni Internetowej oraz dostępnych w niej Usług Elektronicznych na warunkach wskazanych w niniejszym Regulaminie.
2.2. W Hurtowni Internetowej dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia oraz Newsletter.
2.3. Korzystanie z Usług Elektronicznych jest bezpłatne, z zastrzeżeniem, że złożenie Zamówienia może doprowadzić do zawarcia Umowy Sprzedaży przez Usługobiorcę, co pociąga za sobą obowiązek dokonania płatności.
2.4. Dostęp do wszystkich funkcjonalności i zasobów Hurtowni Internetowej zastrzeżony jest dla Usługobiorców posiadających Konto.
2.5. Warunki korzystania z Usługi Elektronicznej Konto przez Usługobiorcę:
- Korzystanie z Konta jest możliwe po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków – (1) wypełnieniu interaktywnego formularza rejestracji przez Usługobiorcę, (2) kliknięciu pola „Wyślij zgłoszenie” oraz (3) aktywacji Konta przez Usługodawcę. W formularzu rejestracji niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych dotyczących Usługobiorcy: imię i nazwisko, nazwa firmy, numer NIP, adres miejsca wykonywania działalności lub adres siedziby (ulica, numer budynku i lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu oraz hasło. Po wysłaniu formularza rejestracji, zgłoszenie rejestracji Konta zostaje przekazane do weryfikacji Usługodawcy. Usługodawca zastrzega sobie prawo do odmowy aktywacji Konta Usługobiorcy bez informowania Usługobiorcy o przyczynie tej decyzji.
- Usługobiorca obowiązany jest do bieżącej aktualizacji swoich danych podanych w ramach Konta w razie ich zmiany.
- Usługobiorca nie może posiadać więcej niż jednego Konta w Hurtowni Internetowej w tym samym czasie.
- Usługobiorca obowiązany jest do utrzymania danych dostępowych do Konta w tajemnicy przed osobami trzecimi. Usługobiorca nie jest uprawniony do udzielania dostępu do Konta innym osobom, w tym również poprzez najem lub użyczenie Konta.
- Usługobiorca ma prawo umożliwić korzystanie z Konta upoważnionym przez siebie osobom, z którymi pozostaje w ścisłych relacjach zawodowych (np. współpracownikom, pracownikom, zleceniobiorcom), z zastrzeżeniem, że Usługobiorca ponosi odpowiedzialność za działania i zaniechania tych osób jak za działania i zaniechania własne. Usługobiorca, który upoważnia inną osobę do korzystania z Konta, obowiązany jest związać taką osobę niniejszym Regulaminem oraz dbać o przestrzeganie przez nią niniejszego Regulaminu.
- Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zamowienia@b2b4pet.pl. Usunięcie Konta przez Usługobiorcę pozostaje bez wpływu na już złożone, realizowane lub wykonane Zamówienia. Usunięcie Konta powoduje usunięcie również wszystkich danych wprowadzonych przez Usługobiorcę do Hurtowni Internetowej, co pozostaje bez uszczerbku dla możliwości przechowywania tych danych w innych celach niż prowadzenie Konta, zgodnie z zakresem wskazanym w polityce prywatności Hurtowni Internetowej.
2.6. Warunki korzystania z Usługi Elektronicznej Formularz Zamówienia:
- Korzystanie z Formularza Zamówienia jest możliwe po zalogowaniu na Konto i rozpoczyna się z chwilą dodania przez Usługobiorcę pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Hurtowni Internetowej. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Usługobiorcę łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu na stronie Hurtowni Internetowej po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „Złóż zamówienie” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Hurtowni Internetowej). W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę adresu miejsca dostawy Produktu/ów, a także wybranie sposobu dostawy i sposobu płatności za Zamówienie. W Formularzu Zamówienia nie jest konieczne podawanie danych Usługobiorcy – Zamówienie zostaje zrealizowane w oparciu o aktualne dane rozliczeniowe podane na Koncie Usługobiorcy.
- Usługobiorcy zabrania się składania fałszywych i fikcyjnych Zamówień. Usługobiorcy zabrania się składania Zamówień w innym celu niż zawarcie Umowy Sprzedaży.
- Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
2.7. Warunki korzystania z Usługi Elektronicznej Newsletter:
- Korzystanie z Newslettera następuje po podaniu w zakładce „Newsletter” widocznej na stronie Hurtowni Internetowej adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera i kliknięciu pola „Zapisz się”. Na Newsletter można się również zapisać po zaznaczeniu odpowiedniego checkboxa w trakcie zakładania Konta lub składania Zamówienia – z chwilą utworzenia Konta lub złożenia Zamówienia Usługobiorca zostaje zapisany na Newsletter.
- Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zamowienia@b2b4pet.pl.
2.8. Dla prawidłowego korzystania z Hurtowni Internetowej zalecane jest spełnienie przez Usługobiorcę następujących wymagań technicznych: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera, Google Chrome, Safari lub Microsoft Edge; (4) minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
2.9. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania z Hurtowni Internetowej w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym oraz odzwierciedlających rzeczywisty zamiar Usługobiorcy. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
2.10. Niedozwolone jest zamieszczanie w Hurtowni Internetowej treści naruszających zasady netykiety oraz zawierających informacje, które są nieprawdziwe lub mogą wprowadzić w błąd innych Usługobiorców oraz osoby odwiedzające witrynę, a także zawierające treści reklamowe lub promujące bezpośrednio albo pośrednio inne strony internetowe. Usługodawca zastrzega sobie prawo usunięcia treści naruszających powyższe zasady.
2.11. Tryb postępowania reklamacyjnego:
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem Hurtowni Internetowej (z wyłączeniem procedury reklamacji Produktu) Usługobiorca może składać na przykład w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zamowienia@b2b4pet.pl.
- Zaleca się podanie przez Usługobiorcę w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) oczekiwań Usługobiorcy; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. W przypadku braku lub niejasności niektórych informacji, Usługodawca może wezwać Usługobiorcę do ich uzupełnienia lub doprecyzowania.
- Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
- WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po złożeniu Zamówienia, co wymaga uprzedniego utworzenia Konta przez Usługobiorcę zgodnie z pkt. 2.5.1 Regulaminu.
3.2. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o Produktach podane na stronach Hurtowni Internetowej, w szczególności ich opisy, parametry użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy Sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
3.3. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Hurtowni Internetowej jest ceną netto i podana jest w złotych polskich (PLN).
O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, usługi pocztowe i dostarczenie Produktu) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany w trakcie składania Zamówienia, w tym również w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
3.4. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem i Sprzedawcą może dodatkowo regulować odrębna umowa ramowa zawarta w formie pisemnej poza Hurtownią Internetową, ustalająca w szczególności indywidualne warunki dostaw albo sposobów i terminów rozliczeń między Klientem a Sprzedawcą, a także regulująca w odmienny sposób warunki korzystania z Hurtowni Internetowej. W przypadku rozbieżności między tą umową a niniejszym Regulaminem, pierwszeństwo przysługuje postanowieniom tej umowy, a w pozostałym, nieuregulowanym umową zakresie, stosować należy postanowienia Regulaminu.
3.5. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Hurtowni Internetowej przebiega według następującego schematu:
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia zgodnie z pkt. 2.6.1 Regulaminu.
- Złożenie przez Klienta Zamówienia oraz jego otrzymanie przez Sprzedawcę zostaje potwierdzone automatycznym komunikatem w historii Zamówień dostępnej z poziomu Konta w Hurtowni Internetowej. Otrzymanie Zamówienia przez Sprzedawcę powoduje skutek w postaci związania Klienta jego Zamówieniem.
- Po otrzymaniu Zamówienia od Klienta, Sprzedawca przystępuje niezwłocznie do jego weryfikacji. Sprzedawca potwierdza Klientowi przyjęcie Zamówienia do realizacji albo też informuje Klienta o braku możliwości przyjęcia Zamówienia do realizacji. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji następuje w drodze wiadomości przesłanej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail przypisany do Konta Klienta. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
3.6. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez: (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Hurtowni Internetowej przed złożeniem Zamówienia; (2) przesłanie Klientowi drogą poczty elektronicznej potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji, o którym mowa w pkt. 3.5.3 Regulaminu oraz (3) przesłanie Klientowi dokumentu sprzedaży w formie elektronicznej. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie teleinformatycznym Hurtowni Internetowej Sprzedawcy.
- SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
4.1. Dostępne sposoby płatności wskazywane są na stronie Hurtowni Internetowej, w tym również w trakcie składania Zamówienia. W razie braku odmiennych ustaleń Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
- Płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki.
- Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
- Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro za pośrednictwem serwisupl oraz płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu PayU.pl – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronach internetowych: https://www.bluemedia.pl oraz https://www.payu.pl.
- Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu BlueMedia.pl albo PayU.pl. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi:
- pl – spółka Blue Media S.A. z siedzibą w Sopocie (adres siedziby: ul. Powstańców Warszawy 6, 81-718 Sopot), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0000320590, akta rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości 2 000 000 zł w całości opłacony, NIP: 5851351185.
- pl – spółka PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000274399, akta rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu; kapitał zakładowy w wysokości 4 944 000,00 zł w całości opłacony; NIP: 7792308495.
4.2. Termin płatności:
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
4.3. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję zrealizowaną przez Klienta kartą płatniczą, Sprzedawca dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej, za pomocą której dokonano płatności.
- KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU
5.1. Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
5.2. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. O kosztach dostawy Produktu (w tym opłatach za transport, usługi pocztowe i dostarczenie Produktu) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany w trakcie składania Zamówienia, w tym również w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
5.3. Dostępne sposoby dostawy wskazywane są na stronie Hurtowni Internetowej, w tym również w trakcie składania Zamówienia. W razie braku odmiennych ustaleń Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy Produktu:
- Przesyłka pocztowa, przesyłka pocztowa pobraniowa.
- Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa.
- Przesyłka paletowa.
5.4. Termin realizacji Zamówienia przez Sprzedawcę wynosi do 7 Dni Roboczych, chyba że w opisie Produktu lub w trakcie składania Zamówienia wskazano inny termin. O możliwych opóźnieniach w realizacji Sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie informować Klienta, wskazując jednocześnie nowy przewidywany termin realizacji. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy płatnością Klienta z tytułu Umowy Sprzedaży.
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
5.5. Poprzez termin realizacji należy rozumieć czas potrzebny Sprzedawcy na wysyłkę Produktu do Klienta. Do terminu realizacji należy doliczyć czas transportu zależny od wybranego sposobu dostawy.
5.6. Z chwilą wydania Produktu przez Sprzedawcę zawodowemu przewoźnikowi przechodzą na Klienta korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu.
5.7. W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika, Klient obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, w szczególności poprzez sporządzenie protokołu szkody w obecności dostawcy.
- REKLAMACJA PRODUKTU
6.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy za nienależyte wykonanie Umowy Sprzedaży uregulowane są powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, z zastrzeżeniem modyfikacji wynikających z postanowień niniejszego Regulaminu.
6.2. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi obejmuje wady stwierdzone przez Klienta w okresie 2 lat od dnia wydania Produktu. Sprzedawca odpowiada wyłącznie za wady istniejące w chwili wydania Produktu albo których przyczyna tkwiła w Produkcie już w chwili jego wydania. Za wydanie Produktu uważa się jego powierzenie przez Sprzedawcę przewoźnikowi trudniącemu się przewozem Produktów tego rodzaju w celu jego dostarczenia do Klienta. Ponadto, Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności za wady, o których istnieniu Klient został poinformowany przed zawarciem Umowy Sprzedaży.
6.3. Reklamacje związane z Umową Sprzedaży Klient powinien składać drogą poczty elektronicznej (mailowo) na adres: zamowienia@b2b4pet.pl.
6.4. Zgłoszenie reklamacyjne Klienta powinno zawierać wszystkie następujące elementy: (1) rodzaj oraz ilość Produktu, którego dotyczy reklamacja; (2) informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i data wystąpienia wady Produktu; (3) dowód zakupu; (4) oczekiwania Klienta; oraz (5) dane kontaktowe składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. W przypadku braku lub niejasności niektórych informacji, Sprzedawca może wezwać Klienta do ich uzupełnienia lub doprecyzowania.
6.5. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania. Sprzedawca może wstrzymać rozpatrzenie reklamacji do czasu otrzymania Produktu od Klienta.
6.6. W przypadku gdy dla rozpatrzenia reklamacji niezbędne jest sprawdzenie Produktu przez Sprzedawcę, Klient obowiązany jest dostarczyć Produkt na własny koszt pod ustalony ze Sprzedawcą adres, chyba że Sprzedawca zaproponował odbiór Produktu we własnym zakresie. Jeśli reklamacja Produktu okaże się bezzasadna, zwrot Produktu przez Sprzedawcę następuje na koszt Klienta.
6.7. Reklamacje w przedmiocie braków ilościowych oraz reklamacje dotyczące uszkodzeń lub ubytku Produktu w transporcie powinny być zgłaszane przez Klienta do Sprzedawcy przed upływem 3 dni od dnia dostarczenia przesyłki z Produktem, pod rygorem utraty możliwości późniejszego powoływania się na te okoliczności przez Klienta w razie dochodzenia jakichkolwiek roszczeń od Sprzedawcy. Podstawą rozpatrzenia przez Sprzedawcę reklamacji dotyczącej uszkodzeń lub ubytku Produktu w transporcie jest protokolarne ustalenie stanu przesyłki przez Klienta z przewoźnikiem zgodnie z pkt. 5.7 Regulaminu.
- POSTANOWIENIA DODATKOWE
7.1. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
7.2. Usługodawca może wypowiedzieć Usługobiorcy umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
7.3. Sprzedawca jest uprawniony w każdym czasie podjąć działania zmierzające do zweryfikowania prawdziwości, rzetelności oraz precyzyjności informacji podanych przez Klienta, w szczególności podanych w trakcie składania przez niego Zamówienia. W zakresie weryfikacji Sprzedawca uprawniony jest m. in. do zażądania od Klienta przesłania skanu posiadanych certyfikatów, zaświadczeń lub innych dokumentów niezbędnych do dokonania weryfikacji. W czasie weryfikacji, o której mowa w zdaniu poprzednim, Sprzedawca uprawniony jest do zawieszenia Konta lub wstrzymania realizacji Zamówienia złożonego przez Klienta na czas trwania weryfikacji.
7.4. Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności, udzielonego kredytu kupieckiego oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
7.5. W przypadku opóźnienia w płatności, Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy zawarcia kolejnych Umów Sprzedaży oraz wstrzymania realizacji już przyjętych Zamówień do czasu uiszczenia należnych płatności, co nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
7.6. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek kwestii spornych związanych z umową, Klient nie jest uprawniony do wstrzymania płatności lub części płatności. Ewentualne rozliczenia wynikające z kwestii spornych nastąpią dopiero po obopólnym uzgodnieniu stanowiska stron.
7.7. Jakiekolwiek opóźnienie lub niewywiązywanie się z warunków realizacji Umowy Sprzedaży przez Sprzedawcę nie będą stanowiły podstawy dla Klienta do odstąpienia od umowy lub też domagania się odszkodowania za poniesione straty lub innych równoważnych płatności, jeśli niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy Sprzedaży zostało spowodowane wyłącznie czynnikami, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności i do których powstania się nie przyczynił.
7.8. Usługodawca/Sprzedawca nie ponosi wobec Usługobiorcy/Klienta odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie zobowiązań wynikające ze zdarzenia o charakterze siły wyższej (np. przerwy w dostawie prądu, korki drogowe, blokady portów i granic, akty władzy wykonawczej i ustawodawczej, ataki hackerskie, katastrofy naturalne, epidemie, wojny, zamieszki, rozruchy, powodzie, pożary) lub wszelkich innych przyczyn pozostających poza kontrolą Usługodawcy/Sprzedawcy.
7.9. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Usługobiorcę/Klienta w stosunku do Usługodawcy/Sprzedawcy, w tym także w przypadku braku zawarcia Umowy Sprzedaży lub niezwiązanych z Umową Sprzedaży. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta. Usługodawca nie ponosi również odpowiedzialności za opóźnienie w transporcie przesyłki przez przewoźnika.
- POUFNOŚĆ
8.1. W przypadku zawarcia jakiejkolwiek umowy za pośrednictwem Hurtowni Internetowej, w tym Umowy Sprzedaży oraz umowy dotyczącej korzystania z Usług Elektronicznych, w trakcie trwania umowy, a także bezterminowo po jej rozwiązaniu, zarówno Klient, jak i Sprzedawca są obowiązani do zachowania ścisłej poufności oraz do nieujawniania osobom trzecim jakichkolwiek informacji technicznych, finansowych, technologicznych, handlowych, organizacyjnych i know-how drugiej strony oraz przedsiębiorstw powiązanych ze stronami.
8.2. Obowiązek nieujawniania informacji związanych z zawarciem i wykonywaniem umowy nie dotyczy informacji: (1) których obowiązek ujawnienia wynika z przepisów prawa, (2) podanych wcześniej przez strony do publicznej wiadomości lub w jakikolwiek inny sposób przez niego rozpowszechnionych, (3) uznanych przez stronę za objęte obowiązkiem poufności, co do których strona ta wyraziła późniejszą, pisemną zgodę na ich ujawnienie.
8.3. Zobowiązanie do zachowania poufności obowiązuje bezterminowo, w tym także w razie wypowiedzenia umowy lub jej rozwiązania w dowolnym trybie.
8.4. Informacje, o których mowa w pkt. 8.1 oraz inne informacje dotyczące strony, o których druga strona powzięła wiadomość przy wykonywaniu umowy zawartej na podstawie niniejszego Regulaminu lub w związku z tą umową nie mogą być wykorzystywane przez drugą stronę do innych celów niż wykonywanie obowiązków wynikających z tej umowy oraz niniejszego Regulaminu.
- PRAWA AUTORSKIE
9.1. Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Hurtowni Internetowej jako całości oraz jej poszczególnych elementów, w tym treści, grafik, utworów, wzorów i znaków dostępnych w jego ramach należą do Usługodawcy lub innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są ochroną ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz.U. Nr 24, poz. 83 ze zm.) oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona przyznana Hurtowni Internetowej obejmuje wszystkie formy jego wyrażenia.
9.2. Hurtownię Internetową należy traktować podobnie jak każdy inny utwór podlegający ochronie prawnoautorskiej. Usługobiorca nie ma prawa kopiować Hurtowni Internetowej oraz opublikowanych w niej treści za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie wiążącego prawa. Usługobiorca zobowiązuje się także nie modyfikować, adaptować, tłumaczyć, odkodowywać, dekompilować, dezasemblować lub w jakikolwiek inny sposób starać się ustalić kod źródłowy Hurtowni Internetowej, za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie wiążącego prawa.
9.3. Znaki handlowe Usługodawcy oraz podmiotów trzecich powinny być używane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
10.1. Umowy zawierane poprzez Hurtownię Internetową zawierane są w języku polskim.
10.2. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem/Usługobiorcą wynikające z umów zawartych za pośrednictwem Hurtowni Internetowej zostają poddane pod rozstrzygnięcie sądu właściwego rzeczowo i miejscowo ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
10.3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu w zakresie, w jakim zmiany te wpływają na realizację jego postanowień, z powodu: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów i terminów płatności lub dostawy; zmiany lub dodania Usług Elektronicznych; zmiany danych Usługodawcy/Sprzedawcy.
- W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
- W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu Cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 15 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia.
10.4. Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu okaże się nieważne w całości lub w części, pozostałe postanowienia pozostają w mocy, Usługodawca i Usługobiorca zaś zobowiązują się na wniosek któregokolwiek z nich do zastąpienia nieważnych postanowień postanowieniami, których moc prawna i skutek ekonomiczny są najbardziej zbliżone do postanowień zastępowanych.
10.5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.